Huurbemiddeling in coronatijden

  • 15 mei 2020

Heb je door de coronacrisis problemen als huurder of verhuurder van een woning? Bijvoorbeeld met de betaling van de huur, discussie over (dringende) herstellingen, aflopende of net aangegane huurcontracten, de huurwaarborg, verhuisproblemen?

Als huurder en verhuurder er samen niet uit raken, kan de ombudsman als onafhankelijk bemiddelaar beide partijen helpen om samen tot een oplossing te komen. De ombudsman komt niet op voor de belangen van de huurder of de verhuurder en is ook geen rechter. Hij helpt beide partijen om op korte termijn (binnen de maand) tot een akkoord te komen, dat rekening houdt met de rechten en belangen van beide partijen. Dit veronderstelt dat beide partijen minstens open staan voor overleg.

Contacteer de Vlaamse Ombudsdienst via info@vlaamseombudsdienst.be of via de Vlaamse Infolijn op het telefoonnummer 1700 en we bekijken met jou hoe we je best kunnen helpen.

Dit bemiddelingsaanbod geldt uitsluitend voor de huur van een woning (hoofdverblijfplaats huurder). Studentenkamers of handelshuur komen niet in aanmerking. Meer gedetailleerde informatie over deze huurbemiddeling lees je hier.